"РОЗУМНИЙ ПРОЇЗД"
Степан Чухрій
Смартфон – (з англ. smart — розумний, і phone — телефон) розумний телефон, це поняття стрімко і власно увійшло в наш побут.
«Розум» – це десь із серії більш індійських філософських тлумачень це здатність людини на пізнання, аналітику, відчуття бажання, єдиної реальності, інтелекту, вміння пристосовуватися… і… це Божий дар.
І такий Божий дар науково-технічного прогресу нам подарувала наша цивілізація в 2000 році, а термін «смартфон» ввела компанія Ericsson.
2000р. – це і проблема неправильної роботи програмного забезпечення у зв’язку з його переходом 1999р до 2000р. «Проблема Y2K». Тоді призначалися урядом всіх країн відповідальні компанії для вирішення цієї проблеми і Візор був однією з них.
Мабуть Розум це питання не часу, бо N-1 років назад Людина була Homo sapiens така ж як і МИ зараз, а питання технологій і питання вибору способу життя Людини. Людство вибрало ЛІНЬ та розум, хоч можна було розвиватися іншим шляхом - вчення Йогу, ОШО J.
А лінь це :
- тепло;
- автомобіль;
- хата;
- …
Розум – це висхідна спіраль інженерних технологій, це розумне життя. Результат – смартфон та і не тільки.
Розум має бажання й емоції, робить вільний вибір і демонструє доцільну поведінку.
Доцільність поведінки для «Розумного проїзду» формують такі фактори як :
- комфортність;
- якість;
- сервіс,
і все має бути розумним і має бути Розумна оплата.
Результат - насолода і задоволення, це коли в ідеалі.
В жару при 37°С їхати з вітерцем на електро велосипеді набагато приємніше ніж на авто з клімат-контролем, але з нашим Розумним проїздом – це Небезпечно!
Небезпечно бо немає:
- культури учасників руху;
- вело доріжок;
- інфраструктури.
Я, учасник дорожнього руху, який 40 р. проїздив за кермом на автомобілі і ось сів на велосипед, ну це кожному потрібно відчути які нахлинуть емоції, який наступає кураж. Я різко почав поважати велосипедистів, я горджусь тим, що вони є. Я стараюсь їдучи на авто, їх всюди пропускати, при обгоні - максимальна віддаль до велосипедиста, і т. п.
Мені зранку поїздка на каву до центра міста, після пробіжки 14 кругів на стадіоні на електро велосипеді в одну сторону це:
- дистанція: 3,4 км. (вул. Потебні, 50 – Волі, 2);
- середня швидкість: 20 км/год;
- час: 10 хв.
- традиція.
Малюнок № 1. Фото головної магістралі (вул. Гнідавська)
Малюнок №2. МАК Функція «Пошук маршруту»
Функцією «Пошук маршруту» прокладаємо маршрут : вул. Потебні, 50 – Волі, 2 Тип транспортного засобу: Пішохід. Підходить цей маршрут і для велосипеда.
Малюнок № 3. МАК Функція «Пошук маршруту» - ПішохідНеприємність!!! Для велосипедиста потрібно зняти 2 поребрика (бордюри) по вулиці Ковельський, будували не думаючи про велосипедистів та людей з обмеженими можливостями.
Малюнок № 4. МАК Функція «Пошук маршруту» - «совєцькі» бордюри вічні.
Малюнок № 5. МАК Функція «Пошук маршруту» - Автомобіль
Малюнок № 6. МАК Функція «Пошук маршруту» - Автобус
Таблиця № 1. Висновок (поїздка в одну сторону)
№п/п |
Назва |
Пішохід |
Велосипед |
Автомобіль |
Автобус |
1. |
Час в дорозі, хв. |
42 |
10 |
9 +4 корка=14 |
22 (9+13) +4 корка=26 |
2. |
Середня швидкість, км/год |
4,9 |
20 |
24 корка=19 |
24,7+3,3 корка=9,2+3,3 |
|
Шлях |
3,4 |
3,4 |
3,6 |
4,4км (3,7+0,7) |
3. |
Сума, грн. |
0 |
0 |
11 |
3 квиток, 13,83 паливо |
4. |
Екологія |
|
|
Забруднення |
Забруднення |
5. |
Кава, грн. |
11 |
11 |
11 |
11 |
6. |
Результат |
Задоволення |
Насолода |
? |
Ой боже… |
В таблиці показано результат роботи функції МАК «Пошук маршруту» по видах транспорту. В реаліях збільшення часу в дорозі для Автомобіля і Автобуса на 4 хв. і відповідно збільшення витрат палива – корки, через роботу ринку на маршруті. Оптимальним видом транспорту є велосипед, а коли електро то взагалі супер.
Велосипедист найбільше піддається небезпеці при рухові. Здається в Україні в Автодорі (ще де? ) сидять «совєцькі» спеціалісти, бо чомусь ведучи реконструкцію мостів у Луцьку не подумали про велосипедистів.
Але диво :
http://www.volynpost.com/news/57542-u-lucku-pokraschuyut-infrastrukturu-foto
Такі дороги, які презентувала влада в вересні місяці 2015р. в м. Луцьку – ну просто диво, рівненькі і без ямок.
Малюнок № 1. вул. Гнідавська – 40 років жила добре – ями, воронки, надовби, видолби, – всі основні види інженерних споруд автомобільних доріг України. Зараp просто чудо – європейська дорога, їдеш і насолоджуєшся, а в країні війна…
В Луцьку появилися велодоріжки:
Малюнок № 7. Велодоріжка на проспекті Відродження
Малюнок № 8. Велодоріжка на проспекті Молоді
Буду дуже вдячний коли заберуть 2 бордюри по трасі в центр (Малюнок № 4) затрати взагалі мізерні.
Так що проїзд потрібно робити в Україні розумним і спеціалісти повинні бути розумними і влада повинна бути розумною, а всі ми учасники руху і маємо бути розумними.