Степан Чухрій
Вікіпедія: Тра́нспорт (від лат. trans — «через»
і portare — «нести»)
Автор при підготовці даного документу виходив із суб’єктивної оцінки автоматизованих систем керування (АСК) та моніторингу громадського транспорту (ГТ), які присутні на ринку та принципової відмінності функцій таких систем для :
АСК ГТ не повністю описується 20 функціями (див. Таблицю № 1), але дає представлення про такі системи і їх корінні особливості в пасажирському транспорті. Ми всі з Вами пасажири і хочемо користуватися такими системами в Місті, Країні, які існують в Європі та світі і є сучасними, науково – технічними, інформаційними, комп’ютерними, новітніми розробками і щоб це не були «таракани на карті».
Впровадження сучасних АСК потребує, як правило, переосмислення та переналаштування всього підходу до роботи ГТ і відповідного забезпечення :це приведе до якісних змін в роботі пасажирського транспорту, які ми в цій статті не будемо описувати. Зміняться підходи до роботи та розуміння і в департаментах та управліннях транспорту - як Замовника перевезень, виграємо і ми Пасажири, а фінансово для бюджету це може нічого не вартувати.
Потрібно чітко розуміти яку функціонально АСК ми хочемо бачити і користуватися нею:
Всі учасники перевезень повинні відчувати свою комфортність та зручність в користуванні системою, особливо пасажири, для яких це все створюється та існує, але це ринок і для різних гравців ринку це або:
Різні інтереси в учасників ринку перевезень, але при відповідно організованій роботі, добре продуманому підході до впровадження АСК всі мають виграти:
Таблиця № 1. Порівняння функцій GPS моніторингу в різних містах.
№ |
Назва функції |
Луцьк |
Тернопіль |
Люблін, Польща |
Житомир/Рівне/ Ів-Франківськ/Біла церква
|
Сайт |
mak.lutsk.ua МАК «Керування та моніторинг» |
detransport.com.ua |
http://www.sip.ztm. |
https://city.dozor.tech/ua zt-news.org.ua |
|
Карта |
Google Maps |
OpenStreetMap |
Google Maps |
Google Maps |
|
1. |
Табличне представлення графіковості |
+ |
- |
- |
- |
2. |
Розклад руху в загальному доступі |
+ |
+ |
+ |
+ |
3. |
Автоматичний розрахунок розкладу руху |
+ |
- |
- |
- |
4. |
Перевізник |
+ |
- |
- |
- |
5. |
Дотримання графіка руху ТЗ |
+ |
- |
+ |
- |
6. |
Кольорові маркери ТЗ |
+ |
+ |
+ (залежність від типу ТЗ) |
- |
7. |
Функція «Пошук маршруту» |
+ |
- |
- |
- |
8. |
Точки контролю на карті |
+ |
- |
- |
- |
9. |
Точки оголошення зупинок |
+ |
- |
- |
- |
10. |
«Розумна зупинка» на вулиці |
+ |
+ |
+ |
+ |
11. |
«Розумна зупинка» на карті |
+ |
+/- |
+ |
+ |
12. |
Державний номер ТЗ |
+ |
+ |
+ |
- |
13. |
Швидкість ТЗ |
+ |
+ |
- |
- |
14. |
Мобільний додаток |
+ |
+ |
+ |
- |
15. |
Перегляд всіх ТЗ на карті |
+ |
+ |
- |
- |
16. |
Дисплей у водія «Пульт водія» |
+ |
- |
+ |
- |
17. |
Напрямок руху на карті |
+ |
+ |
+ |
+ |
18. |
Автоматичне оголошення зупинок та їх віддалене завантаження |
+ |
? |
+ |
? |
19. |
Помітка ТЗ для малоспроможних людей |
+ |
- |
- |
- |
20. |
Форми звітів |
+ |
+ ? |
+ |
+ ? |
|
Сума «+» |
20 |
10 |
11 |
5 |