Система моніторингу громадського транспорту

                                                                                                                                               Степан Чухрій

 Вікіпедія: Тра́нспорт (від лат. trans — «через»

 і portare — «нести»)

Автор при підготовці даного документу виходив із суб’єктивної оцінки автоматизованих  систем керування (АСК) та моніторингу громадського транспорту (ГТ), які присутні на ринку та  принципової відмінності функцій таких систем для :

  •       ГТ ;
  •       для інших видів транспортних засобів (ТЗ).

АСК ГТ не повністю описується 18 функціями (див. Таблицю № 1), але дає представлення про такі системи і їх корінні особливості в пасажирському транспорті. Ми всі з Вами пасажири і хочемо користуватися  такими системами в Місті, Країні, які існують в Європі та світі і є сучасними, науково – технічними, інформаційними, комп’ютерними, новітніми розробками і щоб це не були «таракани на карті».

Впровадження сучасних АСК потребує, як правило, переосмислення та переналаштування всього підходу до роботи ГТ і відповідного забезпечення :
  •       організаційного;
  •       юридичного;
  •       технічного,

це приведе до якісних змін в роботі пасажирського транспорту, які ми в цій статті не будемо описувати. Зміняться підходи до роботи та розуміння і в департаментах та управліннях транспорту - як Замовника перевезень, виграємо і ми Пасажири, а фінансово для бюджету це може нічого не вартувати.

Потрібно чітко розуміти яку функціонально АСК ми хочемо бачити і користуватися нею:

  •       Пасажирам;
  •       Замовнику перевезень;
  •       Власнику транспорту;
  •       Водію.

Всі учасники перевезень повинні відчувати свою комфортність та зручність в користуванні системою, особливо пасажири, для яких це все створюється та існує, але це ринок і для різних гравців ринку це або:

  •       бізнес;
  •       робота;
  •       сервіс.

Різні інтереси в учасників ринку перевезень, але при відповідно організованій роботі, добре продуманому підході до впровадження АСК всі мають виграти:

  • перевізникам доцільно оплачувати транспортну роботу за кількість пройдених кілометрів;
  • пасажири отримають комфортні перевезення і не будуть в негоду довго  чекати на зупинці ГТ, а також  знатимуть, що транспорт їздить чітко по графіку та завжди доїжджає до кінця і виконує всі рейси.

Таблиця № 1. Порівняння функцій GPS моніторингу в різних містах.


Назва функції

Луцьк

Тернопіль

Люблін, Польща

Житомир/Рівне/ Ів-Франківськ/Біла церква 

  


 

 

Сайт

mak.lutsk.ua МАК «Керування та моніторинг»

detransport.com.ua

http://www.sip.ztm.
lublin.eu/

https://city.dozor.tech/ua
/iv-frankivsk/city

zt-news.org.ua

 

Карта

Google Maps

OpenStreetMap

Google Maps

Google Maps

1.

Табличне представлення графіковості

+

-

-

-

2.

Розклад руху в загальному доступі

+

+

+

+

3.

Автоматичний розрахунок розкладу руху

+

-

-

-

4.

Перевізник

+

-

-

-

5.

Дотримання графіка руху ТЗ

+

-

+

-

6.

Кольорові маркери ТЗ

+
(залежність від графіка руху)

+
(залежність від типу ТЗ)

+

(залежність від типу ТЗ)

-

7.

Функція «Пошук маршруту»

+

-

-

-

8.

Точки контролю на карті

+

-

-

-

9.

Точки оголошення зупинок

+

-

-

-

10.

«Розумна зупинка» на вулиці

+

+

+

+

11.

«Розумна зупинка» на карті

+

+/-

+

+

12.

Державний номер ТЗ

+

+

+

-

13.

Швидкість ТЗ

+

+

-

-

14.

Мобільний додаток

+

+

+

-

15.

Перегляд всіх ТЗ на карті

+

+

-

-

16.

Дисплей у водія «Пульт водія»

+

-

+

-

17.

Напрямок руху на карті

+

+

+

+

18.

Автоматичне оголошення зупинок та їх віддалене завантаження

+

?

+

?

19.

Помітка ТЗ для малоспроможних людей

+

-

-

-

20.

Форми звітів

+
157

+

?

+
?

+

?

 

Сума «+»

20

10

11

5


 

Блог
28.07.2017
МАК: GSM зв`язок з водієм
Створено систему голосового зв`язку водій-диспетчер без порушень ПДР
Детальніше
28.07.2017
Ода "МАКу"
Володимир Ткаченко- як завжди з усмішкою, чарівно
Детальніше
27.01.2017
Тендер для ЛПЕ
Тендер для ЛПЕ виграла "потрібна фірма"
Детальніше
Всі оновлення блогу
"МАК" онлайн